Blog

O prezentare pas cu pas a tehnicii de ceramica a lui Cody Hoyt

O prezentare pas cu pas a tehnicii de ceramica a lui Cody Hoyt

Cu pregatire in pictura si in tipar si auto-didact in ale ceramicii, artistul din Brooklin, Cody Hoyt lasa ca experienta sa in arta bidimensionala sa ii ghideze lucrul sculptural. “Cand vine vorba de procesul meu, inca cred ca traiesc intr-o lume bidimensionala,” spune acesta. “Gasesc o voce in formele tridimensionale”. Cunoscut mai bine pentru vasele fatetate de ceramica compuse din placi de lut cu modele intricate, cea mai recenta piesa creata include prima lui incursiune in designul de mese. “Nu am mai facut asa ceva inainte”, a spus acesta. Pentru a reusi, acesta a dezvoltat o tehnica intricata de lut pigmentat, taiat si incrustat. Mai jos, Hoyt ne duce pas cu pas prin procesul sau. Hoyt a inceput lucrul la masa Flat Eart prin crearea de cercuri concentrice din lut colorat pe o masa de olarit. Apoi ia discul rezultat si il taie pe orizontala pentru a expune sectiunea precisa ascuna inauntru. Dupa ce lutul se usuca, se pune in cuptor – dar supravietuirea piesei nu este garantata de aici incolo. Coptul este “un proces natural si munca depusa pana atunci este supusa unei astfel de ‘judecati finale’”, spune acesta. “Multe obiecte se sparg, si multe lucruri devin ciudate si se schimba.” In acest caz, lucrurile au mers prost dar procesul nu s-a oprit acolo. “Am inlocuit fiecare bucatica si piesa sparta din forma originala,” a explicat acesta. “Odata ce totul a fost pus la loc, am facut un pas inapoi si m-am gandit la viata mea si la alegerile facute.” De acolo, acesta se pregateste sa toarne piesa in rasina lipind crapaturile ramase cu benzi. “Banda ‘opreste’ rasina ca aceasta sa nu se scurga pe peste tot,” spun el. “Am pus ‘opreste’ in ghilimele pentru ca nu functioneaza. Odata ce rasina s-a intarit, indepartez toate bucatile de banda si polizez noua placa de ceramica rezultata,” continua acesta. “Folosesc un polizor umed Makita si incep cu o asprime de 80 si urc pana la 800 sau 1000. Suprafata devine matasoasa precum marmura si este irezistibila la atingere.” Pentru a face masa Poincaré, Hoyt traseaza mai intai o mozaicare hiperbolica pe doua placi ude de lut. “Apoi tai toate piesele si le schimb intre ele,” spune acesta. “Facand acest lucru imi ies doua modele complete.” Dupa ce lutul este copt, fiecare piesa se micsoreaza cu aproximativ 11%. Marginile micsorate creaza un spatiu pe care Hoyt il umple cu rasina epoxica. “Transfer modelul piesa cu piesa de pe raftul din cuptor pe o suprafata de plastic si curat marginile in tot acest timp”, spune el. “Apoi ii fac o bariera de lut pentru a-l pregati pentru umplerea cu rasina epoxica.” Amesteca pilitura de inox in rasina pentru a da rezultatului final un aspect metalic, dupa cum se poate vedea in imagini. Pastrand marginile neregulate, “modelul duce spre infinit. Se duce in toate directiile,” explica acesta. Picioarele ambelor mese sunt facute din placi suprapuse de lut colorat care au fost taiate la dimensiune. “ Picioarele din lut dur se directioneaza in afara asa ca acestea au interiorul gol. Dupa ce lutul se usuca si se coace pun un par pe toata lungimea lor si le umplu cu rasina epoxica. Dupa multe masuratori si taieri precise, picioarele pot fi fixate de baza in 3 locuri.” Sursa: https://www.core77.com/posts/85738/A-Step-by-Step-Look-at-Cody-Hoyts-Inlaid-Ceramic-Technique?utm_source=continued_reading