Blog

Sfaturi de la un organizator profesionist: Ce sa nu faceti cand va ordonati casa

Sfaturi de la un organizator profesionist: Ce sa nu faceti cand va ordonati casa

Aveti nevoie de ajutorul unui organizator profesionist...fara pretul unui profesionist? Am rugat un organizator profesionist sa ne dea niste sfaturi in legatura cu organizarea. In loc sa ne dea sfaturi si strategii legate de organizare si de amenajare, acesta s-a gandit ca ar fi mai bine sa ne spuna ce sa nu facem atunci cand incercam sa potolim haosul din casa. Acesti 5 pasi sunt cei mai obisnuiti - si probabil cei mai eficienti in incercarea de a invinge asupra dezordinii.
  1. Mai intai organizati, pe urma cumparati
Nu iesiti sa cumparati o multime de obiecte de depozitare inainte sa va organizati casa. Toate acele cutii, cutiute si cosuri frumoase sunt foarte atragatoare, dar nu vor fi utile decat daca au loc in spatiul pe care il aveti (pe raft, sub pat, in dulap) si sa tina ce aveti nevoie sa tina, si sa functioneze cum trebuie in spatiul vostru. Va recomandam sa faceti curat, sa evaluati ce containere aveti cu adevarat nevoie, si apoi cumparati cateva cutii pentru inceput. Puteti intodeauna sa adaugati pe parcus, dar nu trebuie sa aveti o gramada de containere goale care va aglomereaza casa cat timp va ganditi unde le puteti utiliza.
  1. Nu va incarcati cu mai mult decat puteti duce
Nu va programati o zi intreaga pentru a va amenaja intreaga casa. Foarte putina lume are energia si/sau concentrarea necesara pentru a petrece 8 ore organizand. Probabil veti deveni frustrati si mai putini eficienti pe masura ce timpul trece. Este mult mai bine sa petreceti cateva ore - 2 sau 3 - pentru un proiect  sau spatiu. Astfel veti fi motivati sa faceti mai multe, si sa nu fiti epuizati din cauza intregului proces.
  1. Duceti la capat fiecare sarcina - in totalitate
Desigur ca va trebui sa sortati lucrurile pe categorii ( ex: aruncati, reciclati, donati, dati la prieteni, puneti in depozit). Dar iata partea importanta : odata ce ati decis unde se duc unele lucruri - duceti-le acolo. Niciodata sa nu pastrati saci pentru donatii sau cutii pentru prieteni in casa pentru a le livra mai tarziu. Faceti acest lucru acum. Finalizati procesul. Luati pungile si cutiile si duceti-le la gunoi sau la reciclare imediat. Daca donati ceva sau dati ceva unui prieten sau unui membru al familiei, puneti obiectele in masina sau faceti aranjamente pentru a le lasa. Ati depus  multa munca pentru a aranja lucrurile, duceti totul pana la capat.
  1. Roma nu a fost construita intr-o zi
Nu va ganditi ca odata ce v-ati organizat spatiul, ati terminat. Va veti simti prost cand va trebui sa faceti din nou curat peste o luna. Realizati faptul ca dupa ce ati creat un sistem nou, eficient si logic pentru a procesa si a administra lucrurile care vin si pleaca, nu ati terminat. Nu exista un sistem cu autopilot. Ar trebui sa va asteptati la mici amenajari in mod regulat, fiti fericiti ca noul sistem este mult mai eficient decat cel vechi.
  1. Suficient de bine este suficient
Foarte putini oameni au dulapuri si sertare care se aseamana cu cele din reviste. Chiar si dupa ce reorganizati toate spatiile din casa sau apartamente, tot nu arata ca cele din reviste. Arata bine si functioneaza corespunzator, dar este un spatiu care este utilizat de un om, nu un spatiu care a fost aranjat cu grija de o echipa de decoratori si comercianti pentru un spatiu cu un locuitor inexistent. Scopul este sa faceti ca spatiul sa functioneze bine pentru nevoile voastre. Acesta este succesul.   Sursa: https://www.apartmenttherapy.com/pro-organizer-tips-what-not-to-do-when-decluttering-your-home-168836